Eklenme tarihi 14 Nisan 2022
ABONE OLFİLM GÜNLÜĞÜ RAMAZAN AYI BOYUNCA ŞEHİR EKRANI TV’DE!
Sinema eleştirmeni Suat Köçer ile yazar ve senarist Tarık Tufan, ‘Film Günlüğü’ programıyla Ramazan ayı boyunca sinemaseverlerle buluşuyor. Şehir Ekranı TV’de yayınlanan programın ilk bölümünde Mecid Mecidi’nin son filmi Güneş’in Çocukları, ikinci bölümünde ise Semih Kaplanoğlu’nun Bağlılık Hasan adlı filmi ele alındı.
Sinema eleştirmeni Suat Köçer ile yazar ve senarist Tarık Tufan, ‘Film Günlüğü’ programıyla pek çok film ve yönetmeni mercek altında alıyor. Şehir Ekranı TV’de Ramazan ayı boyunca izleyiciyle buluşan programın ilk bölümünde İranlı yönetmen Mecid Mecidi’nin son filmi Güneş’in Çocukları, ikinci bölümünde ise senarist- yönetmen Semih Kaplanoğlu’nun Bağlılık Hasan adlı filmi ele alındı.
SİNEMATOGRAFİK OLARAK İYİ BİR FİLM
Yazar ve senarist Tarık Tufan, Güneş’in Çocukları filmi ile ilgili görüşlerini dile getirerek “Biz Mecidi sinemasında çocuklar üzerinde geliştirilen anlatılara, hikâyelere son derece aşinayız. Dolayısıyla filmin daha ilk karesinden itibaren bir Mecidi filmi duygusu insanda oluşuyor. Sinematografik olarak filmi iyi buldum. Sadece Mecidi’nin kendi içinde gelişim kaydettiğini söyleyebilirim. Sadece bunda değil dünya sinemasının da geldiği yeri Mecidi doğru okumuş. Bu film birazcık onu da gösteriyor. Anlatı kendini geliştirdiği için çok iyi bir film” ifadelerini kullandı.
MECİDİ’NİN KENDİNE HAS ÖZELLİKLERİ VAR
Sinema eleştirmeni Suat Köçer ise Mecid Mecidi’nin üzerine çok konuşulması gereken bir yönetmen olduğunu söyleyerek “Mecid Mecidi, sadece İran sineması için değil dünya sineması için çok önemli yönetmenlerden biri. Benim şahsi kanaatim Mecid Mecidi’nin kendine has yönlerinin yoğun olan bir yönetmen olduğu. Hem sinemasal üslup olarak hem hikâye anlamında kendine özgü çok yönleri olan orijinal bir yönetmen” ifadelerini kullandı.
MESELESİNİ TARTIŞMAYI SEVEN BİR YÖNETMEN
Programın ikinci bölümünde Bağlılık Hasan filmini ele alan Tufan, filmin yönetmeni Semih Kaplanoğlu ile ilgili şu sözleri söyledi:
“Semih Kaplanoğlu’nun kişisel hikâyesinin de filme sirayet ettiği noktalar var. Daha öncesinde çektiği Buğday filminde gıda ve tarım meselesinin dünya üzerinde bir problem teşkil ettiğini ve bunun katlanarak daha çok devam ettiğini gösterdi ve bir distopya kurdu. O distopyanın içinde buğdaya erişmek hayatın kaynaklarına erişmek gibi zaman zaman karamsar duygularını bizlerle paylaştı. Meselesini tartışmayı seven bir yönetmenle karşı karşıyayız. Onun entelektüel arka planı yüksek bir yönetmen olarak söyleyebiliriz. Hem sinemayla hem edebiyatla kurduğu ilişkide bunu görüyoruz.”
VELUT BİR FİLM
Köçer, Semih Kaplanoğlu’nun kendince bağlılık üçlemesi planladığı belirterek “Bunun ilk filmi Bağlılık Aslı idi. Daha sonra bu halkanın ikinci filmi olan Hasan ile seyirci karşısına çıktı. Semih Kaplanoğlu yeni Türk sineması için çok önemli bir isim. Özellikle 2000 sonrası Türkiye’sinin sineması olarak da adlandırılan bu kuşağın yurt dışında da çeşitli başarılara imza atmış yurt içinde de başarısını sürdürmüş öne çıkan isimlerinden birisi. Daha önceden de yine bir üçleme çekmişti. Demek ki kendini ifade etme konusunda makul bir yol olarak gördü üçlemeleri ve ikinci bir üçlemeyle devam etti. Bağlılık Hasan hem hikâyesi hem de teknik özellikleri açısından son derece velut bir film” diye konuştu.
Tarık Tufan (@tarik_tufan) ve Suat Köçer (@suatkocer); Film Günlüğü'nün yeni bölümünde Semih Kaplanoğlu'nun (@KaplanogluSemih) "Bağlılık Hasan" filmini konuşuyor.
"Film Günlüğü Ramazan Özel" Ramazan ayı boyunca her pazartesi 21.00'de Şehir Ekranı'nda!
▶️https://t.co/ah9fph6SFM pic.twitter.com/3oUVU2Uuqg
— Şehir Ekranı (@sehirekrani) April 11, 2022