Nar Projesi ile bugüne kadar 533 kadın girişimci e-ticaret mağazası açtı.

Nar Projesi

Nar Projesi; Esenlerli kıymetli hanımefendilerin evlerinde üretmekte olduğu örgüden, gıdaya; sanatsal çalışmalardan, hizmet sektörüne kadar uzanan bir yelpazede tüm üretimlerini güvenle satışa sunabileceği, yurt içi ve yurt dışı olmak üzere internet ve daimi satış mecralarından oluşan bir e-ticaret projesi olarak yola çıktı.

Esenlerli değerli hanımefendilerimiz bugüne kadar hem anne, hem eş, hem de evlat olarak üzerindeki sorumluluklarının yanında hünerli, maharetli elleriyle ürettiği el becerilerini kendi imkânları doğrultusunda değerlendirmeyi başardılar. Onların kendi imkânı ile bu emeklerini daha geniş bir mecraya taşıma imkânı oluşturmadaki zorluklarının bilincinde olan Esenler Belediyesi, Nar Projesi ile kadınlarımızın ev içi üretimlerini ve el emeklerini hem ekonomik olarak değerlendirebilmesine, hem de aile ekonomisine katkı sunabilmesine imkân veren e-ticaret projesi olan Nar Projesi’ni hayata geçirdi.              

14 Mart 2019 yılında eski Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanımız Sayın Zehra Zümrüt Selçuk hanımın katılımı ile lansmanı yapılan proje kapsamında; 2019 yılında 368, 2020 yılında 97, 2021 yılında da 68 kadınımız ile toplam 533 girişimci ev hanımı adına e-ticaret mağazaları açıldı. 2020 yılında düzenlenen www.nar.ist adresinde güncellenen format ile yeniden başvuruya açıldı.

Nar Projesi kapsamında 2019 yılında 650, 2020 yılında 97, 2021 yılında da 68 girişimci kadın e-Ticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimi aldı. Böylece bugüne kadar toplamda 815 kadın eğitim almış oldu.

Nasıl Başvuru Yapılır?

Projeye başvurusu;  www.nar.ist internet sitesi üzerinden yapılmakta olup, proje danışmanlarımız başvuru sahibi ile hemen irtibata geçmektedir. Daha sonra gerekli işlemleri yapılan katılımcı, e-ticaret ve dijital pazarlama eğitimine yönlendirmektedir. E-ticaret ve dijital pazarlama eğitimini tamamlayan ve belge almaya hak kazanan tüm katılımcılara sitemiz üzerinden mağazaları açılmaktadır. Aynı zamanda mağazasını kullanabilmesi için sitemizin panel kullanımına yönelik eğitim verilmektedir. Eğitimler sonrasında ürün fotoğraflarını dileyen mağaza sahibi kendisi yüklerken, dileyen katılımcılara projemizdeki e-ticaret danışmanlarımız destek vermektedir. E-ticaret danışmanı olan proje çalışanlarımız tüm katılımcılara 7/24 direkt veya mesaj yolu ile birebir destek vermektedir. Katılımcılara; ürün fotoğrafı yüklemekten, fiyatlandırmaya, reklamdan,  müşteri iletişimine kadar her noktada destek verilmektedir.

Eğitim tamamlandıktan sonra katılımcılar; bizim tarafımızdan adlarına açılan siteye kendi üyelik şifreleri ile girerek online mağazalarında istedikleri logo tasarımını yapabilmekte, ürün resmini yükleyebilmekte, ürünü hakkında açıklama ve müşteri ile iletişim ile ilgili işlemleri gerçekleştirebilmektedir. Böylece kendi markalarını da oluşturan kadınlarımız, dijital dünyada ticaret yaparak özellikle salgın döneminde aile bütçelerine olumlu katkı yapabilmektedir.

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimi Nedir?

E-ticaret, mal veya hizmetlerin internet üzerinden satın alınması sistemidir. Dünyada ve Türkiye’de her yıl düzenli olarak büyümeye devam eden e-ticaret ekosistemi, şüphesiz ki şu an cazip bir mecra durumunda. Hem bireysel, hem kurumsal anlamda sayısız girişimcilik teşebbüsü ve düşüncesi mevcut.  Ancak, her teşebbüs, girişime dönüşmüyor ya da her girişim başarılı olamıyor. Bunda en önemli sebeplerden birisi, e-ticaretle ilgili yeterli bilgiye sahip olmadan, yeterli etüt ve fizibilite çalışmasına girmeden sadece temelinden yola çıkmak oluyor. Bu program, eksikliği doldurmak adına bir e-ticaret başlangıç eğitimi olarak hazırlandı. E-ticaret alanında kariyer yapmayı düşünen veya bu alanda girişimcilik planları olan tüm Esenlerli kadınlar bu programa katılabilir. Programa her kur için en çok 30 kişi kabul edilmektedir. Eğitim sonunda, eğitim süresince edinmiş olduğunuz bilgiler ve örnek olaylar ışığında ‘Katılım Belgesi’ almaya hak kazanılmaktadır.

E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimi'nde Neler Var?

  1. Eğitim İçerikleri
  • E-ticaretin doğuşu
  • E-ticaretin kavramı
  • Türkiye’de ve Dünyada e-ticaret
  • Süreç planlaması
  • E-ticarette başarının anahtarları
  • Hedef pazar araştırması
  • Sektörel bazlı e-ticaret incelemeleri
  • Rakip analizleri
  • Web sitelerin analizleri
  • Çoklu kat, market place, brick and morter, yatay site, dikey site, yaprak site, pivate shopping
  • Tasarım, renk ve algı yönetimi
  • Hipnotik yazım kuralları
  • Web sayfaları – Ana sayfa – Kategori sayfası – Ürün sayfası – Diğer sayfalar
  • Web terminolojileri
  • Ürün ve stok kodlamaları
  • Doğru hedef kitle ve içgörü tespitinde araştırma süreçleri
  • İçerik yönetimi
  • E-ticaret bilgi kaynakları
  • Barkod sistemleri ve güvenlik
  • Entegrasyon
  • Fiyatlandırma ve karlık
  • Sevkiyat
  • İş planı
  • Gerekli personel ve ekipmanlar
  1. Ders İsimleri
  • Digital Marketing
  • E-Ticarette Fotoğraf Çekimi
  • E-Ticaret Hukuku ve Sözleşmeleri
  • Marka ve Markalarla İletişim
  • Sosyal Medya ve Optimizasyon
  • Operasyonel İş Süreçleri
  • Mobil Ticaret
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi
  • Etkili İletişim
  • Ödeme Sistemleri
  • Müşteri Edinme
  • Vizyon ve Misyon Oluşturma

Sitede Kaç Kategori Bulunmaktadır?

Sitedeki ürünler 11 ana kategoriye ayrılmış olup, bunlar; kadın, erkek, çocuk, ev dekorasyon, bebek (0-3 yaş), aksesuar, evcil hayvan, takım ürünler, 2. el ürünler ve malzemelerdir. 2020 yılında yenilenen sitemizde bulunan ana kategorilerin altında yer alan 84 alt başlıkta toplam 2.765 ürün satışa sunulmaktadır. Satıcı ve müşterinin site üzerinden direkt iletişimi sağlanmakta ve ödemeler hesaba havale yöntemi ile gerçekleştirilmektedir.   

Diğer Projeler