Çocukların Şehri
Atölye kapsamında geleceğin şehir kurucuları ve yöneticileri olacak yaklaşık 50 çocukla hayallerindeki şehri keşfetmeyi ve birlikte bir şehir inşa etmeyi hedefledik.
Bir şehir nasıl planlanır, şehirde yoğunluk ve hafıza noktaları nelerdir, düğüm noktaları nasıl çözümlenir, merkez ve cazibe noktaları çocukların gözünde nerelerdir gibi soruları çocuklarla beraber cevapladık.
Atölyenin Amacı
İklim değişikliği kentsel yaşamı büyük oranda etkileyen küresel bir olgu olmakla birlikte, kentsel faaliyetler de iklim değişikliğine önemli ölçüde etki eder. Tahminler, şehirlerin küresel CO2 emisyonlarının yüzde 75’inden sorumlu olduğunu, ulaşım ve binaların en büyük katkıda bulunanlar arasında olduğunu gösteriyor. Bunun ötesinde tahmin dahi edemeyeceğimiz bir geleceğe açık ve hazır olmamız gerektiği ve küçük değişikliklerin büyük farklar yaratacağı fikrinden yola çıkarak geleceği şekillendirecek bireyler olan çocukların ilgi alanlarının, henüz yönlendirilebildiği yaşlarda dünyanın büyük sorunlarıyla tanışmaları ve bunları engelleyebilecek kabiliyetin bireylerde olduğu bilincini geliştirmeyi hedeflenmektedir.
Atölyenin Uygulanması
Atölyemiz interaktif bir şekilde gerçekleşmektedir. Atölyenin interaktif olarak işlenmesi daha yaratıcı, daha katılımcı ve çözüm odaklı olmasını sağlamıştır. Sorunlar, yenilikçi bakış açısı kazandırılarak çözülmektedir.
Kent bağlamanın katılımcıların zihnindeki aksını araştırmak ve incelemek maksadıyla çocuklardan hayallerindeki kentleri kütle modelleriyle basit bir şekilde inşa etmeleri talep edilmektedir. Çocuklar zihinlerindeki kent algısıyla oluşturdukları maketler ile bilişsel ve el becerilerini geliştirici aktivite yapmış olmaktadır.
Temel çalışmanın yapıldığı bu aşamanın ardından ortaya çıkan model şehirler üzerinde eğitmenlerle birlikte değerlendirme yapılıp çocukların da katılımcı olduğu beyin fırtınası sonucunda kentin gereklilikleri üzerine kararlar alınarak planlamalar yapılmaktadır.