Eklenme tarihi 7 Temmuz 2011

ABONE OL

Personele iletişim semineri

Vatandaş odaklı yönetim anlayışını benimseyen Esenler Belediyesi, vatandaşlarla belediye personeli arasındaki iletişimi daha etkin kılabilmek için hızlı çözüm noktası Esenler Toplumsal İletişim Merkezi (ESTİM) personeline “İletişim” seminerleri verdi.

Vatandaş odaklı yönetim anlayışını benimseyen Esenler Belediyesi,  vatandaşlarla belediye personeli arasındaki iletişimi daha etkin kılabilmek için hızlı çözüm noktası Esenler Toplumsal İletişim Merkezi (ESTİM) personeline “İletişim” seminerleri verdi. Esenler Belediyesi İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen seminerler kapsamında; belediye çalışanları 3 gün boyunca toplam 17 saatlik seminer programı boyunca “Etkili İletişim”, “İkna Yöntemleri”, “Beden Dili, “Empati Kurma”, “Stres Yönetimi” konularında eğitim aldı. Ulaşım A.Ş. Yönetim Merkezi Eğitim salonlarında uzman kişiler tarafından verilen seminerlerde, iş hayatında iletişimi etkin kılmak için yapılması gerekenler, iletişimin temel kuralları ve karşılaşılan iletişim engelleri hakkında bir çok noktaya  dikkat çekildi.  Seminerlerin ilki kişisel gelişim uzmanı ve yaşam koçu Halil İbrahim Erden tarafından verildi. Erden, personele etkili iletişim ve ikna yöntemlerini anlatarak, dikkat edilmesi gereken püf noktaları söyledi. Seminerlerin bir başka konuğu olan kişisel gelişim uzmanı Sıtkı Aslanhan, iletişim için empati kurmanın önemli olduğunu dile getirirken; iletişim uzmanı Hayati Odabaşı da stres yönetimi konusunda personele kapsamlı bir eğitim verdi.

Beden diline dikkat

İletişimde çoğu zaman göz ardı edilen “Beden Dili” konusunda bilinmesi gereken noktalara dikkat çeken kişisel gelişim uzmanı Tülay Aytekin Aktaş ise; sözlü iletişim gibi sözsüz iletişişim de çok önemli olduğunu ifade ederek, beden dilinin öğelerini anlattı. Personele vatandaşlarla iletişim kurarken, beden dillerine dikkat etmeleri konusunda tavsiyeler de veren Aktaş, iletişim için sadece konuşmak değil,  beden dilinizi kullanarak vatandaşlarla daha etkin ve daha rahat iletişim kurabilirsiniz” dedi. Beden dilinin; mimikleri, jestleri, elleri, dokunmayı ve hareketleri kapsadığını anlatan Aktaş, iyi insan ilişkileri için beden dilinin çok önemli olduğunu belirtti.

 Personele sertifika

Seminerde teorik bilgilerin yanında, uygulamalı olarak da eğitimler alan personel, daha iyi iletişim için beden dili konusunda çeşitli uygulamalar da yaptı.  İletişim konusunda bir çok şey öğrendiklerini dile getiren personel, seminerlerde öğrendiklerini, vatandaşla daha iyi hizmet verebilmek için uygulayacaklarını söylediler. Doğru iletişimin iş hayatı için çok önemli olduğunu söyleyen ESTİM Koordinatörü Ercan Zengin ise; personelin gelişimine büyük katkılar sağlayan seminerlerinin periyodik aralıklarla devam edeceğini belirterek, “Vatandaş odaklı yönetim anlayışımız çerçevesinde; kaliteli iş ve hizmet üretmektir” dedi. Seminerlerin tamamlanmasının ardından personellere katılım sertifikaları da verildi.

 

 

Diğer Haberler