Eklenme tarihi 8 Aralık 2017

ABONE OL

Öğrencilerin Dilinden Celaleddin Ökten

Hayatı boyunca imam hatiplerin yaygınlaşması için mücadele eden, Türkiye'nin ilk İmam Hatip Lisesi Müdürü Mahmud Celaleddin Ökten'i, Esenlerli öğrenciler anlattı.

Hayatı boyunca imam hatiplerin yaygınlaşması için mücadele eden, Türkiye’nin ilk İmam Hatip Lisesi Müdürü Mahmud Celaleddin Ökten’i, Esenlerli öğrenciler anlattı.

Esenler Belediyesi Kültür İşleri Müdürlüğü, ömrü boyunca ilim, irfan peşinde koşarak imam hatip okullarının açılması ve yaygınlaşması için mücadele eden Mahmud Celaleddin Ökten’i, Esenler’de andı. Dr. Kadir Topbaş Kültür Sanat Merkezi’nde düzenlenen programda Esenlerli öğrenciler, Mahmud Celaleddin Ökten’i anlattı. Programa; Mahmud Celaleddin Ökten’in torunu Yrd. Doç. Dr. Celile Eren Ökten, Esenler Belediye Başkan Yardımcısı Hasan Taşçı ve Güzide Özdilek Anadolu İmam Hatip Lisesi öğretmen ve öğrencileri katıldı. Program, Mahmud Celaleddin Ökten’in hayatını anlatan belgesel gösterimiyle başladı. Moderatörlüğünü Gazeteci Belkıs Kılıçkaya’nın yaptığı panelde öğrenciler, “Bir Hareketin Öncüsü: Mahmud Celaleddin Ökten” konu başlıklı sunumlar yaptı.

İLK İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRÜYDÜ

Programda ilk konuşmayı Güzide Özdilek Anadolu İmam Hatip lisesi öğrencisi Ayşenur Kara, Mahmud Celaleddin Ökten’in hayatına dair hazırladığı sunumla gerçekleştirdi. Yeni bir neslin teşekkülü için eğitim sahasında koşturmuş olan Ökten’in hayatından söz eden Kara, “Yaşadıklarının zorluğuna rağmen 4 yaşında babaannesinin yanında ilk eğitimini alarak hafız olur. Ökten, Darülfünun Edebiyat Şubesi’nden mezun olduktan sonra İstanbul’da öğretmen olarak göreve başlar. 1951 yılında ise büyük çabalarıyla açılan ilk imam hatip lisesinin de müdürlüğünü yapmıştır” dedi.

SELÇUKLU-OSMANLI MEDENİYETİNİN DEVAMI NİTELİĞİNDEYDİ

Celaleddin Ökten hocanın imam hatip liselerini açarken, Selçuklu-Osmanlı medeniyetinin bir devamı niteliğinde kurduğunun altını çizen Güzide Özdilek Anadolu İmam Hatip lisesi öğrencisi Beyzanur Paşahan, “İmam Hatiplerin Kuruluşu”na dair konuşma yaptı. Beyzanur, “Dönemin şartlarında, imam hatipleri bir okul olarak değil de bir kurs olarak açılmasına müsaade ediliyordu. Celaleddin Ökten hoca, ilerleyen yaşına rağmen okulların açılması için büyük bir özveriyle çabalamıştır. Ökten, Adnan Menderes’in yardımıyla, Vefa’daki ilk İmam Hatip Okulu’nu açılabildi” diye konuştu.

İMAM HATİPLİLİK İNSANLIĞA HİZMETTİR

“Geçmişten Günümüze İmam Hatipler ve İmam Hatip Şuuru” konusunu aktaran Elif Bayrak, İmam Hatipler’in günümüze gelene kadar geçtiği yollardan, açılış ve kapatılışlarına dair bilgi verdi. İmam hatip şuurundan da söz eden Bayrak, “İmam hatipli olmak, iyilikte damla olmaktır. Büyük, küçük demeden her an iyilik ederek damla damla artmak, düşenin elinden tutup kaldırmaktır. İmam hatiplilik insanlığa hizmettir” ifadelerini kullandı.

CELALETTİN ÖKTEN’İN TORUNU, DEDESİNİ ANLATTI

Celaleddin Ökten’in torunu Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Celile Eren Ökten yaptığı konuşmada, imparatorluğun yıkıldığı ve Cumhuriyet’in kurulduğu, yokluk ve çeşitli zorlukların hüküm sürdüğü bir dönemde dedesinin cesaretli davrandığından bahsederek şunları söyledi:

“Dedem 1882 doğumlu, hem Osmanlıyı hem de Cumhuriyet’i çok iyi biliyor. Ailecek yazları Heybeliada’da geçiriyorlar. Heybeliada’da Ortadoks dünyasının çok önemli bir okulu olan papaz okulu bulunuyor. Okulda Ruhban sınıfı yetiştiriliyor. Dedem orada papazlarla bir araya gelerek papazların eğitimini gözlemliyor. Papazlar, yabancı dil eğitimi, kimya, fizik eğitimi alırken, benim ülkemin gençleri neden böyle kaliteli bir eğitim almıyor diye düşünüyor dedem. İmam hatip okulları fikri oradan filizleniyor. Dedem için şu üç şey çok önemli: İşinin ehli olmak, hizmet etmek ve tevekkül etmek. Çok ileri yaşına rağmen hiçbir şekilde hizmetten vazgeçmiyor, çok ciddi bir hoca olduğu söylenir, dakik ve çalışkan.”

Programın sonunda panelist öğrencilere Sadettin Ökten’in kitapları hediye edildi.

Diğer Haberler