Eklenme tarihi 1 Kasım 2012
ABONE OLMüşteri Tutmanın Püf Noktaları
İlçede hizmet veren gıda işletmecileri, Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminerle, esnaf- müşteri ilişkileri konusunda eğitim aldı. Yrd. Doç. Dr. Ebru Enginkaya, esnafa müşteriyi elde tutmanın püf noktalarını anlattı.
İlçede hizmet veren gıda işletmecileri, Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminerle, esnaf- müşteri ilişkileri konusunda eğitim aldı. Yrd. Doç. Dr. Ebru Enginkaya, esnafa müşteriyi elde tutmanın püf noktalarını anlattı.
Esenler Belediyesi’nce Yıldız Teknik Üniversitesi desteği ile esnaflara yönelik başlatılan eğitim seminerleri devam ediyor. Eğitim seminerlerinin son misafirleri, ilçede hizmet veren gıda işletmecileriydi. Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminere; Esenler Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Çetinkaya, Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ebru Enginkaya ve ilçede hizmet veren restaurant, pastane, fırın gibi gıda işletmecileri katıldı. Seminer öncesinde bir konuşma yapan Esenler Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Çetinkaya, halkla teması olan iş kollarına yönelik eğitim seminer programları düzenlediklerini belirterek, bu seminerlere katılan esnaflara katılım sertifikası vereceklerini söyledi. Seminerlerin Esenler’in algısını değiştirmeye yönelik bir çalışma olduğunu ifade eden Çetinkaya, “Bu seminerlere katılan esnaflarımız meslekleriyle ilgili yeni şeyler öğrenmiş olacaklar” dedi.
İLİŞKİLER SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMALI
Çetinkaya’nın konuşmasının ardından başlayan seminerde konuşan Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Ebru Enginkaya, “esnaf -müşteri ilişkileri” konusunu anlattı. Ülkemizde son yıllarda yaşam tarzları ve tüketim düzeyinde farklılıklar oluştuğunu söyleyen Enginkaya, dışarıda yemek yeme alışkanlıklarının artmasını buna örnek gösterdi. Gıda işletmelerinin artık bir mekân olmanın ötesine geçtiğini dile getiren Enginkaya, özellikle restaurantların insanların bir araya geldiği, iş ve benzeri toplantıların yapıldığı ortamlar haline geldiğini söyledi. Günümüzde müşteri kavramının ön plana çıktığını belirten Enginkaya, pazar payının yerine müşteri payının önem kazandığını, müşterilerin bilinçlendiğini ve haklarını öğrendiğini, fiyata, kaliteye dikkat ettiğini vurguladı. Enginkaya, müşteri bilinçlendikçe onların beklentilerine uygun olarak karşılanmaya başladığını söyledi.
KAYBEDİLMİŞ PARA KAYBEDİLMİŞ İTİBARDIR
Müşteri ilişkileri konusunda dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili esnaflara tavsiyeler de veren Enginkaya, “Kendinize yapılmasını istemediğiniz bir şeyi başkasına yapmayın. Müşteri ilişkilerinin yaşam boyu olacak şekilde sürdürülebilir olması lazım. Kemikleşmiş müşteriyi bulmak çok önemli” dedi. Bir işletmenin başka bir işletmeyle rekabet edebilmesi için sunumda, müşteri ilişkilerinde, organizasyonda, ürün ve hizmetlerde farklı olması gerektiğini söyleyen Enginkaya, memnun müşteriler oluşturmanın, yeni müşteriler kazanmanın ve kazanılan müşteriyi elde tutmanın önemli olduğunu ifade etti.“Kaybedilmiş para, kaybedilmiş itibardır” diyen Enginkaya, müşteri ilişkilerinin temelinin; bilgi alma, rezervasyon, karşılama, hizmet verme, hatırlama gibi unsurlara dayalı olduğunu belirtti. Enginkaya, beden dili ve dış görünüşün de müşteri ilişkileri açısından önemli olduğunu ifade etti. Seminerin ardından Yrd. Doç. Dr. Ebru Enginkaya ve Esenler Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Çetinkaya’ya esnafın sorularını da cevapladılar.