Eklenme tarihi 27 Kasım 2012

ABONE OL

Kadın Kuaförlere Eğitim Semineri

Esenler’de hizmet veren kadın kuaförler, Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminerle müşteri ilişkileri yönetimi konusunda eğitim aldı.

Esenler’de hizmet veren kadın kuaförler, Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminerle müşteri ilişkileri yönetimi konusunda eğitim aldı.Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ve Yıldız Teknik Üniversitesi işbirliği ile hayata geçirilen “Esnaf Üniversitesi” projesi kapsamında esnaflara yönelik düzenlenen eğitim seminerleri kapsamında ilçede hizmet veren kadın kuaförler eğitim aldı. Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen programda; Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Hakan Yılmaz, işletme sahiplerini ve çalışanlarını müşteri ilişkileri konusunda aydınlattı. Programın açılış konuşmasını yapan Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, “Esnaf Üniversitesi” projesi kapsamında hayata geçirilen eğitimler sonrası 25 Aralık Salı günü Esenler Belediye Başkanı M. Tevfik Göksu ve Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İsmail Yüksek’in de katılımlarıyla sertifika töreninin yapılacağını açıkladı.BUGÜN GÜÇLÜ TARAF MÜŞTERİ

Esenler’de hizmet veren kadın kuaförleri müşteri ilişkileri konusunda bilgilendirmek amacıyla konuşmasını yapmak için kürsüye çıkan Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Hakan Yılmaz, programına pazarlamayı ve pazarlama bileşenlerinin ne olduğunu anlatarak başladı. Kuaför işletmeleri için müşteri tavsiyesinin çok önemli olduğunu; kuaförlerin somut bir ürünün değil hizmetin pazarlamasını yaptıklarını söyleyen Yılmaz, “Eskiden sınırlı sayıda üretim yapıldığı için üretici güçlüydü ama bugün müşteri daha güçlü çünkü bugün daha çok arz var” dedi.Aynı müşteri sayısı ile uzun yıllar rakip işletmelerle rekabet edilemeyeceğini; ancak yeni müşterilerin kazanılmasıyla rekabetin gerçekleşebileceğini belirten Yılmaz, bunu da kolay ulaşılabilir, zamanı doğru kullanan, çalışma saatini ve çalışanlarını iyi organize eden işletmelerin başarabileceğini söyledi. Yılmaz, işletme sahiplerinin ve çalışanlarının müşterilerle iyi ilişki kurabilmeleri için ise şu tavsiyelerde bulundu:“Yeni müşteriler kazanmaya çalışın, çalışanlarınızın huzurlu olmasına önem verin, müşterilerinizi iyi tanıyın, ‘kendilerini gerçekleştirme ihtiyaçlarına’ yardımcı olun, sürekli gelen müşterilerinizin ne hizmet aldığının ve ne zaman geldiklerinin kaydını tutun, uzun süre gelmeyen sürekli müşterilerinize mesaj atarak durumlarını sorun, hizmet kalitesine çok önem verin.”FARKINIZI HİSSETTİRİN

“Müşteri kendini prestijli hissetmek ister” diyen Yılmaz, kuaför salonlarında müşteri memnuniyetini sağlamak amacıyla çok popüler olmayan hafif ve kulağa hoş gelen müziklerin çalınmasının da müşteriye kendini özel hissettireceğini açıkladı. “Müşteri, hizmet satın aldığında bir risk üstleniyor. İşletme sahipleri de bu risk yönetimini çok iyi yapmalı” diyen Yılmaz, saygılı bir hizmet anlayışıyla risk yönetiminin daha iyi yönetilebileceğini belirtti.SOSYAL MEDYADAN FAYDALANINGünümüzde sosyal medya kullanımının ve etkinliğinin artmasıyla birlikte işletme sahiplerinin de bu gücü kullanmasının işletmelere müşteri kazandıracağını söyleyen Yılmaz, kuaförlere şu tavsiyede bulundu:“Sosyal medyada çok fazla vakit geçiriyoruz. İşletme sayfası açarak ya da kişisel hesaplarınız üzerinden müşterilerinize yaptığınız çalışmaları gösterebilir, yapacağınız çalışmaları duyurabilir ve onları bilgilendirebilirsiniz. Böylece hedef kitlenizi de daha iyi tanımış olursunuz. Bu, çok basit ama çok etkili bir yöntem olabilir.”

Esnaflığın ve profesyonelliğin temel taşının güler yüz olduğunu hatırlatan Yılmaz, “Gerçek patron müşteridir, müşteri yoksa iş de yoktur” şeklinde sözlerini sürdürerek müşteriyi kazanmanın, elde tutmanın ve geliştirmenin öneminin altını bir kez daha çizdi. Hakan Yılmaz, “Sadık müşterilerinizin olması rekabette en önemli sığınağınız, kaldı ki zaten müşteri de sadık kalmak ister” diyerek konuşmasını sonlandırdı. Programın sonunda ise Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Hakan Yılmaz ve Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, kuaförlerden gelen soruları yanıtladı.

Diğer Haberler