Eklenme tarihi 16 Kasım 2012
ABONE OLFırıncılara Pazarlama Eğitimi
Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen eğitim seminerinde ilçede hizmet veren fırıncılar, pazarlama bileşenleri ve müşteri ilişkileri konusunda işin uzmanından eğitim aldı.
Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen eğitim seminerinde ilçede hizmet veren fırıncılar, pazarlama bileşenleri ve müşteri ilişkileri konusunda işin uzmanından eğitim aldı. Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ve Yıldız Teknik Üniversitesi işbirliği ile hayata geçirilen “Esnaf Üniversitesi” projesi kapsamında esnaflara yönelik düzenlenen eğitim seminerleri kapsamında ilçede hizmet veren fırıncılar, eğitim aldı. Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminere; Esenler Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Çetinkaya, Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi ve Esenler’de hizmet veren fırıncılar katıldı. Seminer öncesinde fırıncılara eğitim seminerleri hakkında bilgi veren Esenler Belediye Başkanı Ömer Çetinkaya, eğitimler sonrasında seminerlere katılan her esnafa katılım belgesi vereceklerini belirtti. Sertifikaların esnaflar açısından önemli olduğunu söyleyen Çetinkaya, “Sertifikanın müşterileriniz için bir güven sağlayacağını düşünüyorum” dedi. ÜRÜNLERİNİZİ ÇEŞİTLENDİRİNÇetinkaya’nın konuşmasının ardından başlayan eğitim seminerinde fırıncılara “Pazarlama Bileşenleri” konusunda bilgi veren Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Hakan Yılmaz, işletmelerinden birbiriyle rekabet edebilmesi için sundukları hizmetlerin çok önemli olduğunu belirtti. “Hiçbir Pazar aynı tip müşterilerden oluşmaz” diyen Yılmaz, müşteriye ulaşmak için müşteri iletişimin önemli olduğunu vurguladı. Maliyetin çok önemli bir faktör olduğunu söyleyen Yılmaz, fiyatların müşteri açısından bir maliyeti temsil ettiğini belirtti. Ancak sadece fiyatlarla rekabet eden işletmelerin uzun vadede kaybedeceğini söyleyen Yılmaz, bunun için farklılaşmak ve çeşitlendirmenin önemli olduğunu kaydetti. “Ürünlerinizi çeşitlendirerek fiyat rekabetinden kaçabilirsiniz” diyen Yılmaz, esnaf – müşteri ilişkilerine dikkat çekerek, “Müşteriler saygınlık görmek ister. Bu nedenle hem çalışanlarınıza hem de müşterilerinize saygı göstermelisiniz” dedi.
Fırıncılara müşteri ilişkileri konusunda dikkat etmeleri gereken konularda da tavsiyeler veren Yılmaz, “ Araştırmacı olun, yeni şeyler öğrenmekten kaçınmayın, farklı olun, rakiplerinizi gözlemleyin. İhtiyaçları iyi bilirseniz istekleri iyi yönetebilirsiniz.” diye konuştu. Seminerin ardından Yılmaz ve Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, fırıncılardan gelen soruları cevapladı.