Eklenme tarihi 22 Kasım 2012
ABONE OLEsnafa Müşteri İlişkileri Semineri
Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen eğitim seminerinde ilçede hizmet veren kahvehane esnafı, işin uzmanından eğitim aldı.
Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen eğitim seminerinde ilçede hizmet veren kahvehane esnafı, işin uzmanından eğitim aldı.Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü ve Yıldız Teknik Üniversitesi işbirliği ile hayata geçirilen “Esnaf Üniversitesi” projesi kapsamında esnaflara yönelik düzenlenen eğitim seminerleri kapsamında ilçede hizmet veren kahvehane esnafı eğitim aldı.Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminere; Esenler Belediye Başkanı M. Tevfik Göksu, Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. İbrahim Kırcova ve Esenler’de hizmet veren kahvehane esnafı katıldı. Katılım gösteren esnafın eğitimler sonrası sertifika alacağı programa Esenler kahvehane esnafının ilgisi büyüktü.KAHVEHANELERDE SOHBET KOYULAŞIYOREsenler’deki kahvehanelerin iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için Esenler kahvehane esnafına konuşma yapmak üzere kürsüye çıkan Esenler Belediye Başkanı M. Tevfik Göksu, “Bir insanın öncelikle kendini üretken, haklı ve işi başarabilecek güce sahip olarak görmesi gerekir. Esenler’deki en büyük sorunlarımızdan biri ‘Esenler için bu kadarı yeter’ fikridir. Esenler’in İstanbul’un merkezine yakışır olması gerekir. Esnaflara verdiğimiz eğitim çalışmalarıyla İstanbul’da İstanbullu gibi düşünebilmeyi ve iletişim kurabilmeyi amaçlıyoruz” dedi.
Kahvehanelerle ilgili olarak özellikle kadın vatandaşlardan gelen gürültü, masaların dışarıda olması ve sigara içilmesi konusundaki şikâyetleri dikkate aldıklarını belirten Göksu, “Şikâyetler karşısında kahvehanecileri de düşünerek kontrollü müdahalede bulunmaya çalışıyoruz ve ikazlarda bulunuyoruz. Bu noktada bizim isteğimiz, kahvehanelerin eğlence ve eğitim merkezi olması için sizin de gayret göstermeniz” dedi. “Oku!” diyen bir medeniyetin temsilcileri olarak kahvehanelerde kütüphanelerin açılmasının iyi bir gelişme olacağını söyleyen Göksu, kahvehanelerin kanaat oluşum merkezleri olması açısından iyileştirilmesi için yapmayı planladıkları bir çalışmanın da müjdesini verdi. Göksu, “Ekmek Teknesi dizisinin Heredot Cevdet’iyle ilk görüşmemde konuşacağım ve Esenler kahvehanelerinde sizinle sohbet etmesini sağlayacağım. Bütün çaylar bizden, sohbet Heredot Cevdet’ten” dedi.Esenler’de birinci derece sorunların bittiğini hatırlatan Göksu, sıranın üst yapıyı şekillendirmeye geldiğini ve bu noktada Esenler esnafının da dualarını istediklerini söyleyerek konuşmasını sonlandırdı.DÖNÜŞÜME AYAK UYDURUNEsenler Belediye Başkanı M. Tevfik Göksu’nun ardından eğitim vermek için kürsüye çıkan Yıldız Teknik Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. İbrahim Kırcova, müşteri ilişkileri konusunda Esenler kahvehanesi esnafını aydınlattı.
Kıraathaneden kahvehaneye geçiş sürecinde mesleklerin isimlerinde ve içeriğinde değişimler olduğunu belirten Kırcova, bu süreçte toplumdaki talep değişimlerinin göz önünde bulundurulması gerektiğinin altını çizdi. Müşterilerin aldığı hizmetten memnun olmak isteyeceğini ve ‘ayıp olur’ düşüncesiyle işletme sahiplerine eksiklerini söylemeyebileceklerini belirten Kırcova, mevcut müşteriyi kaybetmenin daha büyük bir ceza olacağını söyledi. Sözlerine “çay, kahve her yerde var ama önemli olan güler yüzdür, siz rızkı getiren müşteriye sadece çay, kahve değil hizmet kalitesi de satıyorsunuz” diyerek devam eden Kırcova, selamın kahvehane esnafının vazgeçilmezi olması gerektiğinin altını çizdi. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ HAKKINDA İPUÇLARIBir esnaftan gelen “müşterilerin bazıları çok inatçı oluyor, bu durumda ne yapmalıyız?” sorusu üzerine Kırcova, “Siz daha inatçı olun ama bunu anlayış, güler yüzle ve açıklayarak yapın. Çünkü kahvehanecilik biraz antropoloji, biraz sosyoloji, psikoloji ve ekonomiyle de ilgili” dedi. Kırcova, müşteri sadakati yaratmak için kahvehane esnafının yapması gerekenleri ise şöyle anlattı: “Güler yüzlü, ilgili, temiz, çalışkan olun, yer gösterin, çalışanların giyim kuşamlarına özen gösterin, ısı ve aydınlatmayı doğru kullanın, sürekli müşterilerinize özel olduklarını hissettirin ve birkaç gün gelmediklerinde arayıp durumlarını sorun, maliyeti artırsa bile sadakat sağlayacağından dolayı en azından daimi müşterilerinize çayın yanında ufak ikramlarda bulunun.”Ev, işyeri ve ibadet yerlerinden sonra dördüncü mekân olarak açılan kahvehanelerin tarihinin anlatıldığı bir video gösteriminin ardından konuşmasını tamamlayan Kırcova’dan sonra Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, Esenler kahvehane esnafından gelen soruları yanıtladı.