Eklenme tarihi 29 Mayıs 2012
ABONE OLEğitimde Yarım Asırlık Hata
Esenler Aile Yaşam ve Danışma Merkezi’nde (ESAYDAM), bir seminer veren eğitimci Ekmel Aybek, Batı’nın1900'lü yıllarda terk ettiği “davranışçı” modelin, 1960’lı yıllardan beri Türkiye'de uyguladığını ve bu yanlışlığın hâlâ sürdüğünü belirtti. Aybek, “yapılandırıcı” eğitim modeline geçilmesini tavsiye etti.
Esenler Aile Yaşam ve Danışma Merkezi’nde (ESAYDAM), bir seminer veren eğitimci Ekmel Aybek, Batı’nın1900’lü yıllarda terk ettiği “davranışçı” modelin, 1960’lı yıllardan beri Türkiye’de uyguladığını ve bu yanlışlığın hâlâ sürdüğünü belirtti. Aybek, “yapılandırıcı” eğitim modeline geçilmesini tavsiye etti.
Esenler Belediyesi, aileleri çocuk eğitimi konusunda bilinçlendirmeye yönelik seminerlerini sürdürüyor. Esenler Aile Yaşam ve Danışma Merkezi Turgut Reis binasında yapılan seminerde Psikolog Mürşit Ekmel Aybek “Çocuklarda Özgüven Gelişimi” konusunda bilgiler verdi.
Konuşmasına günümüz eğitimdeki yanlışları ve yaklaşım modellerini irdeleyerek başlayan Psikolog Mürşit Ekmel Aybek, velilerin öğretmenlerden yana hangi beklentiler içerisinde olması gerektiğini anlattı.
Eğitimde yıllardır uygulanan “davranışçı” yaklaşımın terk edilmesi, bunun yerine günümüzde Batı’da da kullanılan “yapılandırıcı” yaklaşımın uygulanması gerektiğini ifade eden Aybek, eğitim alanında son yıllarda çocuğun karakter gelişimi ve değerler eğitimi kavramlarına sıkça yer verildiğini, ancak bunun bir pedagojik zemine oturtulmadığını belirtti.
NE EKERSENİZ ONU BİÇERSİNİZ
Türk toplumunun 200 yıldır Batı felsefesiyle çocuklarını eğittiğine dikkat çeken Ayberk, Batı dünyasının 1900’lü yıllarda terk ettiği bu modeli, 60’lı yıllardan beri Türkiye’de uyguladığı ve halen günümüz Türkiye’sinde de bu yanlışlığın sürdürüldüğünü belirtti.
“İnsan düşünen bir hayvandır” felsefesinin kendi kültürümüz ve medeniyetimizle asla örtüşmediğini de kaydeden ünlü eğitimci, “Ne ekerseniz onu biçersiniz” diyerek, yap – boz uygulamalı eğitimin çocukların gelişiminde zararlı olacağı savundu.
Teste dayalı eğitim sisteminin akıl ve muhakeme gücünü kaybettirdiğine de dikkat çeken Ayberk, çocukların öğretmen ve aile arasında ezildiğini, bu sebeple de özgüvenlerini kaybettiklerini söyledi.
Ayberk daha sonra özetle şunları söyledi: “Çocuklarımıza uyguladığımız her şeyin içerisinde ödül ve ceza var. Çocuk ödülsü, kuralsız, cezasız da yetişir. Oysa piyasadaki kitapların yüzde 90’ı davranışçı ekol üzerine kurgulanmış, ödül ve ceza üzerine kurulu bir eğitim vermektedir”.