Öneri ve Talep Formu

Eklenme tarihi 15 Ekim 2012

ABONE OL

Berberlere Akademik Eğitim

Yıldız Teknik Üniversitesi desteği ile Esenler Belediyesi’nce esnaflara yönelik başlatılan eğitim seminerleri kapsamında ilk ders, berber ve kuaförlere verildi. Seminerde müşteri ilişkilerinin önemine dikkat çekildi.

Yıldız Teknik Üniversitesi desteği ile Esenler Belediyesi’nce esnaflara yönelik başlatılan eğitim seminerleri kapsamında ilk ders, berber ve kuaförlere verildi. Seminerde müşteri ilişkilerinin önemine dikkat çekildi.

Esenler Belediyesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi işbirliği ile hayata geçirilen “Esnaf Üniversitesi” projesi kapsamında esnaflara yönelik düzenlenen eğitim seminerleri başladı. Seminerlerin ilki ilçede hizmet veren berber ve kuaförlere verildi.  Esenler Belediyesi Konferans Salonu’nda düzenlenen seminere; Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş, Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. İbrahim Kırcova ve Esenler’de hizmet veren berber ve kuaförler katıldı. Müşteri ilişkileri konusunda berber ve kuaförlere seminer veren Yıldız Teknik Üniversitesi üyesi Prof. Dr. İbrahim Kırcova, bir iş yerinin sağlıklı ve kalıcı olabilmesi için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgi verdi. “Sizlerin en önemli varlığı müşterilerinizdir” diyen Prof. Dr. Kırcova, esnafların müşterilerle olan iletişiminin önemine vurgu yaptı. Bugünün müşterisinin eskiye göre çok farklı olduğunu anlatan Kırcova, “Bugünün müşterisi eskisi gibi değil. Çok seçeneği var. Bu nedenle mahallelerde küçük esnaflık yapmak çok daha zor” dedi.  Bir yerde dükkan açmaya karar veren esnafın doğru bir analiz yapması gerektiğini belirten Kırcova, önce dükkanın nerede kurulacağına dair ciddi bir araştırma yapılmasının gerekli olduğunu söyledi. Berberlerin çok önemli bir esnaf grubu olduğunu kaydeden Kırcova, “Sizler insanlara mutluluk satıyorsunuz. Siz kendinizle barışık değilseniz, bu işi yapma şansınız yok” dedi.

MÜŞTERİLERİNİZLE İLİŞKİLERİNİZİ YÖNETİN

İşini iyi yapan esnafın iş hayatında başarılı olacağını kaydeden Kırcova, müşteri ilişkilerinin temelinin karşılama, hizmet verme, bilgi alma ve hatırlama olmak üzere 4 temel unsura dayandığını ifade ederek konuşmasına devam etti. “Para kazanmak istiyorsanız müşteri ilişkilerinizi siz yönetin. Bugün müşterileriyle ilişkilerini yürüten firmalar büyüyor” diyen Kırcova, berber ve kuaförlere tavsiyeler vererek, “Müşterilerinizi iyi tanıyın, sürekli gelen müşterilerinize farklı davranın, onlara özel olduklarını hissettirin. Kaybedilmiş her müşteri, kaybedilmiş para, kaybedilmiş itibardır. Yerine yenisinin konulması gerekir” dedi. Bir esnafa verilebilecek en büyük cezanın müşterinin kendisini terk etmesi olduğunu söyleyen Kırcova, müşteri ilişkilerine son derece önem verilmesinin gerekli olduğunu belirtti. Konuşmasının ardından berber ve kuaförlerin sorularını da cevaplayan Kırcova, bir berberin, “Tabuları nasıl yıkacağız? Sorusunu, “Eski geleneklerin değişmesi zor; ama değişmezsek yok oluruz” diye cevapladı.

SERTİFİKA ALACAKLAR

Seminerin sonunda kürsüde bir konuşma yapan Esenler Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürü Yakup Yeşiltaş ise; seminerlerin devam edeceğini belirterek seminerler sonunda berber ve kuaförlere sertifika verileceğini söyledi. Berber ve kuaförlerin bu seminerlere karşı duyarlı olması gerektiğinin de altını çizen Yeşiltaş, “Bu eğitimlere sahip çıkmanızı istiyorum. Biraz daha duyarlı olalım” dedi.

 

Diğer Haberler